Затверджено стандарти якості надання послуг електропостачання

Опубликовано: 26 Июнь 2018
Просмотров: 226

Визначено перелік загальних і гарантованих стандартів якості електропостачання. Також передбачено надання енергопостачальником або оператором системи розподілу (ВСР) компенсації за недотримання гарантованих стандартів споживачам або замовникам при приєднанні до електричних мереж.

Затверджено Порядок забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання.

Відповідний механізм затверджений постановою НКРЕКУ від 12 червня 2018 року № 375, яка набуде чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

Такі вимоги стосуються суб'єктів господарювання, які отримали ліцензію на здійснення поставки електричної енергії споживачу або розподіл електричної енергії.

До гарантованим стандартам якості надання послуг електропостачальника відносяться, зокрема:

  • надання даних про фактичне споживання електричної енергії в термін 5 робочих днів з дня отримання запиту споживача;
  • розгляд звернень / скарг / претензій споживачів до 30 днів з дня їх отримання (або в термін 45 днів, якщо при розгляді звернення необхідно здійснити технічну перевірку або провести експертизу засобу обліка);
  • розгляд звернень споживачів щодо перевірки правильності рахунку на оплату в строк 5 робочих днів з дати отримання звернення.

До гарантованих стандартів якості надання послуг ВСР відносяться, зокрема:

  • дотримання встановлених показників зміни напруги;
  • відновлення електропостачання після початку перерви в електропостачанні протягом 24 годин;
  • видача паперового примірника підписаного договору про надання послуг з розподілу в термін 3 робочіх днів з дня отримання відповідного звернення споживача.

У разі недотримання таких стандартів передбачена виплата компенсації споживачам в затверджених розмірах (наприклад, у разі недотримання показників зміни напруги передбачена компенсація в розмірі 25% плати за надання послуг з розподілу). За погодженням із споживачем електропостачальник здійснити компенсацію іншим способом, в тому числі шляхом прямого платежу.

Компенсацію можна не виплачувати, зокрема:

    • якщо недотримання гарантованих стандартів було викликано доведеними форс-мажорними обставинами;
    • в разі відмови споживача в письмовому вигляді від отримання компенсації.

Також затверджено механізм надання компенсації.

У разі неотримання компенсації споживач може самостійно звернутися до електропостачальнику або ВСР із заявою затвердженої форми. У разі необгрунтованої відмови в наданні компенсації можна звернутися до НКРЕКУ та її територіальним органам. НКРЕКУ з урахуванням даних звітності та за результатами планових або позапланових перевірок у разі невиплати компенсації накладає на постачальника штраф.

Напишіть нам
ЗВОРОТНІЙ ЗВ'ЯЗОК
Отримайте відповіді на Ваші запитання від одного з працівників нашої служби підтримки клієнтів, заповнивши наведену нижче форму. Також будемо вдячні Вам за будь-які зауваження та пропозиції щодо оптимізації роботи підприємства та його відділів.